24 Şubat 2009 Salı

PATATES MASKESİ

Maskemizin yapımı ve uygulaması çok basittir.
1 adet orta boy patates
2 yemek kaşığı süt (keçi sütü tercihimdir,çünkü anne sütüne yakındır)
1 yemek kaşığı zeytinyağı
1 tatlı kaşığı bal
1 tatlı kaşığı badem yağı
Patates haşlanır kabuğu soyulup, püre haline getirilir. İçine süt, zeytinyağı, bal ve badem yağı (ev yapımı acıbadem kremini anlatmıştım 1 tatlı kaşığı bundan badem yağı yerine kullanabilirsiniz) ilave edilir ve iyice karıştırılır. Bu maskeyide uygulamadan önce buhara durup gözeneklerinizi açmanızı tavsiye ediyorum. Diğer maske tariflerimde nasıl yapıldığını ayrıntılı olarak anlatmıştım. Daha sonra maskemizi sürelim 30 dakika kadar bekleyip bol suyla iyice yıkayalım.
Hamilelik döneminde yüzünüzde oluşan lekeler için normal süt yerine 2 yemek kaşığı arı sütü tercih edin (arı sütünü aktarlardan rahatlıkla bulabilirsiniz). Hamilelik sonrasında ise bu sütler yerine bebeğinize verdiğiniz sütten 2 yemek kaşığı kullanın. Yüzünüzdeki lekelerin kaybolduğunu, cildinizin sıkılaştığını ve parlak ışıl ışıl bir hale geldiğini göreceksiniz. Bebek teninde olmanız dileğiyle.........

15 yorum:

  1. Arzum hanım merhaba doğum yapmama az kaldı.Yüzümde hep kahverengi lekeler oluştu. Bu maskeye ilk defa rastladım,değişik bir şey.Hemen yapıp deneyecegim.Dedeğiniz gibi ALLAH'ın izni ile doğumumu yapayım kendi sütümü de katıp deneyeceğim.Sonucu size mutlaka yazacağım kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  2. inşallah rahat bir doğum olur.Allah bir avazda kurtarsın inşallah.Evet düzenli kullanınca etkisini göreceksiniz.Anne sütü öyle çok etkiliki mucize gibi.

    YanıtlaSil
  3. bu maske çok kolay hem ucuz hem pratik.güneş lekelerimin rengini açtı

    YanıtlaSil
  4. arzu hanım benım sormak ıstedıyım verdıyınız maskelerı mesela yaş maya maskesını kullandıktan sonra nekadar bır sure sonra patetes maskesını kullana bılırım sızden rıca etsem bana bır haftalık bakım tavsıye edebılırmısınız cıldım karma acık tenlıyım tesekkur ederım

    YanıtlaSil
  5. Yaş maya maskesini uyladıktan sonraki gün patates maskesini tavsiye ederim. İnanın bütün maskelerin yapımı çok kolay uygulaması kolay ve herkesin evinde rahatlıkla uygulayabileceği şeyler. Çalışmıyorsanız ev hanımıysanız, sabah birini öğleden sonrada diğerini uygulayabilirsiniz. Bir zarar görmezsiniz fakat süt veya bala alerjiniz olup olmadığını bilemem. Bunu ancak deneyerek öğrenebilirsiniz. Yüz yogası uygulayarak cildinizin sarkmasına engel olmalısınız, çok genç yaşlarda yüz yogasına başlanabileceği gibi ileri yaşlarda başlanır. Hiç bir zaman geç değildir, yeter ki yaşama sevincinizi kaybetmeyin.

    YanıtlaSil
  6. ılgınızden dolayı cok tşk ederim dedınız gıbı sızın sıteden aldığım adresle yuz yogasıda yapıyorum ve yararını goruyorum 41 yaşında olduğum halde genc gosterdımı soyluyorlar sızın gıbı danışacak hocalarımız oldukca dahada genc kalıcaz ınşallah:))) sızee bır sorum daha olacak acı badem kremınızden yapıcam ama bır turlu acı badem bulamadım acaba nerden temın edebılırım teşekkurler

    YanıtlaSil
  7. Acı badem kremini aktarlardan rahatlıkla bulabilirsiniz. Bu maskeyi arkadaşlar yaparken zorlanıyorlar, çok iyi bir öğütücüye sahip olmanız gerekmektedir. Yani mesala kuvvetli bir kahve çekirdeği çekebilen bir makina çok işinize yarayacaktır.

    YanıtlaSil
  8. Yüz yogasını ihmal etmeyin gerçekten çok faydalı. İnsanlar yüzleri kırışacak diye gülmüyorlar. Bana çok ilginç geliyor halbuki her gün gülen hatta içten bir kahkaha insanın ruhu ve cildi için süper faydalı. Gülerek insan yüzü kırışmaz aksine bütün yüz kasları harekete geçer. İnsan için en zor olan ağlamaktir. Çünkü ağladığımız zamanki kaslarımız çok azdır. Yüzünüzden gülücük hiç eksik olmasın, gülün ki hayattta size gülsün. Gülün ki yüz kaslarınız ve karın kaslarınız çalışsın :)))) Çok güldüğünüzde iç karın kaslarınız harekete geçer. Gülmekten karnım ağrıdı lafı burdan gelmektedir ve doğrudur. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba arzum hocam,dogumdan sonra Karin ve kalcamda catlaklar oldu,bunlardan kurtulmak icin ne yapa bilirim?simdiden cok tesekkur ederim

      Sil
    2. Merhaba arzum hocam,dogumdan sonra Karin ve kalcamda catlaklar oldu,bunlardan kurtulmak icin ne yapa bilirim?simdiden cok tesekkur ederim

      Sil
    3. Merhaba arzum hocam,dogumdan sonra Karin ve kalcamda catlaklar oldu,bunlardan kurtulmak icin ne yapa bilirim?simdiden cok tesekkur ederim

      Sil
  9. Sanırım patatesin içeriğindeki doğal nişasta bu lekeleri temizliyor, ne kadar basit ve etkili bir maske bu.

    YanıtlaSil
  10. mrb.arkadaşlar...benim çok can sıkıcı bir sorunum war lütfen yardım edin...eskiden çok güzel kaşlarım wardı fakat yanlış alındıgından dolayı küsmüşler.çok dağınık çıkıolar ve aradaki boşluklar birtürlü dolmuoyr.3-4 ayda bir kaş alıyorum uzamadıgından dolayı...birçok şey denedım fakat istediğim sonucu birtürlü bulmadım...bieşey deneyipte kesın sonuç alan warsa lütfen paylaşsın...bide şu fındık tarifini bilen war mı 3,4 tane fındıgı teflonda ıstıp kaş diplerine sürüyormussun kaşları gürleştiryormuş.fındıklar kabuklu mu olacak kabuksuz mu bile war mı???

    YanıtlaSil
  11. benim yüzümde kahverengi lekeler var..ne yaptıysam gitmediler lütfen bana yardımcı olun...

    YanıtlaSil
  12. ya hocam patates maskesini dolaba bırakacakmıyız

    YanıtlaSil

LÜTFEN YORUMLARINIZI BURAYA YAZINIZ, SİTEMİ ZİYARET ETTİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM.