11 Mart 2009 Çarşamba

EV YAPIMI CEVİZLİ KREM


Kozmetik ürünlerine bir dünya para ödemekten ve bu kremlerin içinde ne var ne yok diye düşünmektense yine kendi kremimizi kendimiz yapalım. Bu kremde tıpkı acıbadem kremi gibi çok kolay yapılıyor, ayrıca ekonomik. Bu yapımı çok kolay nemlendirici krem, nasıl mı yapılıyor, neler mi gerekli işte tarif........

1 çay bardağı ceviz içi
1 paket bebek pudrası
1 çay bardağı zeytinyağı
2 su bardağı su
1 çay kaşığı boraks
Cevizleri küçük bir tencerede kaynatıp kabuklarını soyalım ve mikserde incecik çekelim. İki su bardağı suyu bir tencere döküp içine zeytinyağını ilave edelim, kaynatalım ve su kaynadıktan sonra altını kısalım böylece kısık ateşte bir saat kaynasın (tencerin kapağını tamamen kapatmayın az aralık kalsın arasına kaşık koyabilirsiniz). Bir saat kaynayan suyu bir kaba alalım, içine pudrayı ve boraksı (boraks, tuzlu göl sularının evaporasyonu ile oluşan bir mineraldir)ekleyelim, yaklaşık 5-10 dakika iyice çırpalım. Pudra, zeytinyağlı suyu çekecek ve yavaş yavaş katılaşmaya başlayacaktır, kremin üzerine fazlalık olarak biriken suyu dökün. Daha sonra incecik çekilmiş ceviziçini ekleyin ve mikser yardımıyla tekrar çırpın. Tamamen pütürsüz bir krem haline geldikten sonra boş bir krem kabına veya kavanoza dökün. En az üç ay buzdolabında bozulmadan saklayabilirsiniz. Erkekler traştan sonra rahatlıkla kullanabilirler. Bayanlar yüzünüzde ve vücudunuzda gönül rahatlığıyla kullanabilirsiniz. Bebek teninde olmanız dileğiyle...............
NOT: Ceviz yerine, ayçekirdeği içi kullanabilirsiniz, ayçekirdeği, cevizden daha yüksek oranda E vitamini içermektedir.

6 yorum:

  1. sitenizi çok beğendim diğer maske tarifleri veren yerlerden çok farklı, samimi sanki yıllardır tanıdığınız biri ile sohbet edeyorsunuz gibi hissettim.Bu cevizli kremi yaptım harika bir şey oldu. Çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  2. Ceviz yerine ayçekirdeği kullanabilirsiniz yazmışsınız, bu tamamen kuru ciltler için mi yoksa karma da olur mu? Sitenize hayran kaldım ayrıca çok sade içim ferahlıyor gezerken, başarılar.

    YanıtlaSil
  3. İlginize teşekkür ederim. Evet ayçekirdeği cevizden daha yağlı ve yüksek oranda E vitamini içermektedir. Kuru ciltler için mükemmel bir kremdir. Karma cilttede rahatça kullanılabilir. Zaman zaman kaş ve alın bölgenizde pullanmalar meydana geliyorsa karma bir cilde sahipsiniz demektir. Peeling sonrasında nemlendirme amaçlı ince bir katman halinde sürebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  4. Ben güzellik uzmanıyım bu tarifi aynen uyguladım, sonucum çok başarılı sadece zeytinyağını biraz daha az ilave ettim, bir tatlı kaşığı kayısı ve bir tatlı kaşığı lavanta yağı ekledim. Harika mis gibi kokuyor, zaten pudranın kendine has kokusu var. Diğer yağların kokularıyla birleşince daha da harika oldu. Teşekkür ederim arzum hanım ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  5. güzel birziyor denemek istiyorum yalnız maskeye benboraks ı nereden temin edebilirim bilmiyorum??

    YanıtlaSil
  6. güzel bir maskeye benziyor denemek istiyorum ancak bu boraks ı nereden temin edebilirim bilmiyorum?

    YanıtlaSil

LÜTFEN YORUMLARINIZI BURAYA YAZINIZ, SİTEMİ ZİYARET ETTİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM.