20 Şubat 2013 Çarşamba

 
 
 
 
EV YAPIMI KREM
 

 
 
 
Evde kolayca yapabileceğiniz bir kremi sizlerle paylaşmak istiyorum. Bu kreme
          aynısafa çiçeği (calendula) kremi de diyebiliriz. Hassas ve nazik ciltler için idealdir, iyileştirici  ve sakinleştirici etkisi vardır. Makyajınızı temizlerken de gönül rahatlığıyla  kullanabilirsiniz.
Bu kolay ve ekonomik kremimiz için işte gerekli malzemelerimiz.............................. 
 
20gr kurutulmuş aynısafa çiçeği ( aktarlardan alabilirsiniz)

20gr balmumu (rendelenmiş)

100ml tatlı badem yağı ya da sızma zeytinyağı                  

10gr kakao yağı



        Çiçeklerin bütün yapraklarını bir kaba koyun ve benmari usulü  ısıtabilmek için kaynayan su dolu bir tencerenin üzerine yerleştirin. Diğer malzemeleri de ekleyin ve hepsi eriyinceye kadar karıştırın sonra süzgeç ile başka bir kaseye aktarın. Akıcı kıvamını korumalı biraz soğuyana kadar karıştırın. Steril bir saklama kutusuna veya küçük cam bir kavanoza dökün ve tamamen soğuyunca üzerini kapatın.
Buzdolabında 6 ay rahatlıkla saklayabilirsiniz.

        Gece uyumadan evvel temizlenmiş cildinize ince bir tabaka halinde sürün, çünkü yoğun bir krem oluyor .Yukarıya doğru nazikçe masaj yaparak uygulayın. Eğer gerçeğini bulabilirseniz gül suyu çok iyi bir cilt temizleyici olarak imdadınıza yetişebilir. Tabi gül suyunu kendinizde yapabilirsiniz. Yüzünüzü nemlendiren bir sabunla temizlemeyin çünkü krem gerekli nemi cildinize verecektir..................

       Bir hafta içerisinde cildinizdeki değişimi görebilirsiniz. Cildiniz nemlenecek, yumuşacık olacak ve çok güzel parlayacak.....................


2 yorum:

  1. Arzum hanım harikasınız, sayfanızı çok yararlı buldum. Ben evde hazırlanan kremleri çok seviyorum. Bu aynısefa bitkisinden benim bahçemde var tam zamanı olan bir kremi tavsiye etmişsiniz. Bu çiçeğin kurutma yöntemi nasıl olur yazarsanız sevinirim. En kısa sürede denemek için sabırsızlanıyorum :))

    YanıtlaSil
  2. Doğal bir gül suyu nasıl hazırlamalıyız. Satın aldıklarımıza inanın bende güvenmiyorum. Kremin yapımı çok hoşuma gitti. Cildim çok yağlı, yağlı ciltler için yıkama jelim var. Jelle temizledikten sonra bu kremi uygulasam olur mu ????

    YanıtlaSil

LÜTFEN YORUMLARINIZI BURAYA YAZINIZ, SİTEMİ ZİYARET ETTİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM.